Lugnare takter

Dags för nya tag. För mig betyder det här - just nu - att det är tid att ta ännu ett steg tillbaka och koncentrera mig på att bli bättre. Jag gläder mig de dagar som jag överträffar mig själv och får känna segerns sötma över att ha lyckats med något. 
 
Andra dagar sitter jag på sofflocket och har filmmarathon / läser en bok / ser på serier / ugglar på nätet och så vidare. Ibland får jag besök av grannen eller andra vänner och då blir ju dagen alltid så mycket ljusare när helst de händer. Men jag är okej med att inte göra någonting - för jag vet att det är precis vad jag behöver nu. Ingenting. Sedan så småningom, i min egen takt komma tillbaka till att riktigt på riktigt satsa på att få ut det mesta av livet. 
 
Samtidigt njuter jag verkligen av att få göra saker. Som att gå till kyrkan på söndagarna - även om det senaste söndag krävdes närmare 45min slit med en igenfrusen bil för att ens slippa till kyrkan. Bara för att tvingas klättra genom baksätet för att få upp passagerardörren för att från passagerarsätet klättra över i förarsätet. Som sena kvällar med att se en film och dela livet. Som att åka ut och köra på isen med fin vän. Som att äntligen komma igenom den förbenade statistiken! Ah, segerns sötma. Känslan när man kämpat med en kurs så länge och äntligen får inlämnat den sista uppgiften och timmar senare lämnan upp den sista tenten.
 
Att inse att man orkar spendera 48h på Mediespråk 2016 - ett tvådagars seminarium med en hel uppsjö fantastiska föreläsare - festmiddag med underhållning av det fenomenala gänget KAJ - musik och torra skämt i äkta KAJ-style.
 
Dessutom - för att göra ett långt inlägg längre vill jag dela nån enstaka bild från min jul/nyår och försås kryssningen i mellandagarna. Enjoy!
 
Kryssningen: 
 
Nyår & första januari: