A Christmas list

Så slår det mig plötsligt en mörk och ruskig novemberkväll att det kanske är dags att göra något kreativt och lagom mysigt. Som till exempel en personlig & kreativ julkalender! Sagt och gjort; här är den! 
 
Den fungerar så att jag för varje dag i hela december väljer en sak ur listan som jag sedan ska genomföra under dagen (ja, varför inte satsa på hela december när man ändå är igång?!) Nästa dag väljer jag en ny och så vidare. Ingen punkt får återanvändas, så desto närmare det lider mot jul och nyår så blir alternativen färre - det gäller alltså att tänka efter när man väljer. Dessutom är vissa av dessa punkter "planerade" till ett specifikt datum, men eftersom jag inte ville begränsa listan och förvandla det hela från roligt och spontant till "halv-tvång" så håller jag den öppen genom att jag varje dag har möjlighet att välja. Välja mellan de lite lättare sakerna och de lite mer krävande. 
 
Idag är det den första december och jag tror jag till och med ska kicka igång denna kalender med att välja "stora tvättdagen"! Kanske. Ni får se vad jag väljer senare för jag ska också försöka dokumentera mina prestationer så långt som möjligt och dela dem med er här på bloggen! Så, varför inte ta upp pennan (tangentbordet) och skriv din egen lista så kan vi göra detta juläventyr tillsammans! 
 
Oh, och om ni har tips på vad jag kan fylla mina sista tre punkter med så hojta till! This is going to be awesome!